Pod takim hasłem uczniowie klasy II zgłębiały tajniki wody. Drugoklasiści z dużym zainteresowaniem obserwowali oraz samodzielnie wykonywali doświadczenia i eksperymenty, które pozwoliły im na poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości. Z założenia eksperymenty są naukowe, ale stanowią też dobrą zabawę dla badawczego umysłu każdego dziecka. Umożliwiają zrozumienie zjawisk przez samodzielne wprowadzanie czynników i obserwowanie powstałych zmian. Eksperymenty nie muszą być skomplikowane. Uczniowie sami eksperymentują jeśli wiedzą (domyślają się), że coś ciekawego może się zdarzyć. Tylko długotrwałe, badanie metodą prób i błędów, prowadzi do wygaśnięcia zapału.
Uczniowie między innymi badali co tonie, a co pływa; co się w wodzie rozpuszcza, a co nie. Mali badacze sprawdzali także, w którym naczyniu jest najwięcej wody, a w którym najmniej, jak zrobić „górkę z wody”… Dzieci dowiedziały się również czym jest napięcie powierzchniowe i że woda ma „skorupę”. Poznały też drogę jaką pokonuje woda zanim dostanie się do naszych mieszkań, a także podawały powody dlaczego wodę należy oszczędzać. Z dużą pasją, wykorzystując swój twórczy potencjał uczniowie stworzyli prace plastyczne techniką „mokre w mokrym”. Podczas lekcji i w czasie doświadczeń uczniowie dowiedzieli się, jak ogromne znaczenie ma woda w przyrodzie.
Doświadczenia przyczyniły się do podjęcia działań związanych z oszczędzaniem wody nie tylko w szkole, ale i w domu. Uczniowie mają zachęcać domowników do oszczędnego gospodarowania wodą poprzez zwracanie uwagi na umiejętne wykorzystanie jej podczas mycia naczyń, mycia zębów, kąpieli, itp. Zabawy z wodą bardzo podobały się wszystkim odkrywcom. Zachęcamy dzieci i rodziców do organizowania podobnych zabaw w domu!