Szkolny Konkurs Recytatorski „Drzewa – natchnienie poetów”

W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

Szkolny Konkurs Recytatorski „Drzewa – natchnienie poetów”

sty 15, 2015 | W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

20142015 20150115 2012211W ramach realizowanego w szkole podstawowej międzyprzedmiotowego projektu edukacyjnego „Drzewa naszego krajobrazu” w dniu 15 stycznia 2015 r. odbył się konkurs recytatorski „Drzewa – natchnienie poetów”. Celem konkursu było rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów poezją o tematyce przyrodniczej; uświadomienie dzieciom, jaką rolę pełnią drzewa w poezji, jaką niosą symbolikę; upowszechnienie kultury języka wśród dzieci i młodzieży; zachęcanie uczniów do występów przed publicznością; rozwijanie recytatorskich i aktorskich uzdolnień młodych ludzi oraz nauka rywalizacji w przyjemnej atmosferze.

W konkursie wzięło udział 25 uczniów z klas I- VI szkoły podstawowej. Uczestnicy byli oceniani w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klas I-III oraz uczniowie klas IV-VI.

Komisja konkursowa w składzie: pani Marta Pawlik-Włudyka oraz pani Bożena Kwiek, przesłuchała uczestników i wyłoniła najlepsze prezentacje.

Wśród uczniów klas I-III zwycięzcami zostali:

I miejsce ex aequo: Alicja Turska („Na leśnej polanie” Ewa Skarżyńska)

          Weronika Chwistek („Takie tam drzewo” Julia Kaczmarczyk)

II miejsce:            Julia Hekłowska („Kalina” Teofil Lenartowicz)

III miejsce:           Anna Gucwa („Na leśnej polanie” Ewa Skarżyńska)

Wśród uczniów klas IV-VI zwycięzcami zostali:

I miejsce:             Daria Zuchowicz („Kto nie kocha drzew” Jerzy Kunicki)

II miejsce:            Paweł Oleksyk („Król Olch” J. W. Goethe, przekład W. Szymborska)

III miejsce:           Zuzanna Krzyżak („Szacunek dla drzew” autor nieznany)

Zwycięzcom gratulujemy osiągniętego sukcesu,

zaś pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

      

               Organizatorzy

Zobacz więcej

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.