„Jestem niewielką wody kropelką.
Chociaż najmniejszą, lecz najważniejszą…
Nieocenioną, niezastąpioną…”
10 lutego miała miejsce w naszej szkole publiczna prezentacja projektu edukacyjnego klasy II gimnazjum. Temat brzmiał „Jakie tajemnice kryje woda”?
Głównym celem niniejszego projektu- jak sam tytuł wskazuje- było poznanie tajemnic, jakie kryje w sobie woda (poznanie znaczenia wody w przyrodzie i konieczności jej oszczędzania, zapoznanie się z trzema stanami skupienia wody, opisanie obiegu wody przyrodzie, poznanie właściwości fizycznych i chemicznych wody…)
Nad realizacją założonych celów pracowało 6 grup pod opieką następujących opiekunów: p. Elżbieta Kwaśna, p. Ewa Dydyk, p. Iwona Wiśniowska, p. Magdalena Bajorek, p. Małgorzata Majka i p. Robert Kraj. Koordynatorem projektu była p. Marta Pawlik- Włudyka.
W ramach projektu uczniowie, pod czujnym okiem opiekunów, wykonali szereg zadań. Wymienię niektóre z nich:
- założenie strony internetowej zawierającej efekty pracy wykonanej w ramach projektu,
- wykonanie: gazetki szkolnej o projekcie, albumów, kilku plakatów, m.in.: „Budowa cząsteczkowa wody”, „Klasy czystości wody”, gazetek ściennych, referatów, prezentacji multimedialnych…
- zorganizowanie wycieczki do Stacji Uzdatniania wody w Lubaszowej,
- przeprowadzenie szeregu doświadczeń dotyczących wody, z których zmontowano ciekawy film,
- wykonanie filtra wody,
- zgromadzenie stron internetowych o wodzie…
Prezentacja efektów pracy drugoklasistów odbyła się przed Panem Dyrektorem szkoły, nauczycielami, uczniami pozostałych klas gimnazjalnych oraz zaproszonymi rodzicami. Dzięki projektowi każdy z obecnych na prezentacji mógł dowiedzieć się dużo ciekawych i nowych rzeczy na temat wody, zobaczyć najpiękniejsze wodospady świata i doświadczenia, usłyszeć piękne wiersze o wodzie (w języku polskim i niemieckim), zapoznać się ze sposobami oszczędzania wody… Po zakończeniu prezentacji zaproszeni goście oglądali wystawę prac, nad którymi uczniowie klasy II trudzili się przez wiele miesięcy.
Prezentując z dumą efekty swojej pracy, gimnazjaliści byli może nieco stremowani, ale zadowoleni z tego, że udało im się z sukcesem wykonać trudne zadanie, jakim jest realizacja projektu edukacyjnego.