„Nie oderwiemy się od przeszłości. Nie pozwolimy jej sobie wyrwać z duszy” – te słowa były hasłem przewodnim akademii poświęconej upamiętnieniu 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, która miała miejsce 8 listopada br. w naszej szkole. Po uroczystym, wspólnym odśpiewaniu hymnu narodowego zgromadzeni goście, nauczyciele, rodzice i uczniowie obejrzeli przygotowane pod okiem pani Eweliny Koniuszy-Sierakowskiej i pani Małgorzaty Majki przedstawienie, ukazujące w krótkich scenach historię Polski od upadku, po pierwszym rozbiorze do pamiętnego dnia odzyskania niepodległości.
Dzieje Polski ukazane były na przestrzeni ponad stu lat z różnych perspektyw. Na scenie pojawili się król Stanisław August Poniatowski z dworzanami, Stanisław Małachowski z posłami, Ignacy Krasicki, generał Henryk Dąbrowski, Józef Wybicki, żołnierze, ale także zwykli obywatele Narodu Polskiego walczący w powstaniach i nieustannie zatrwożeni o losy swojego kraju.
Bardzo wymowną sceną był przygotowany przez uczniów i pięknie wykonany taniec, przedstawiający symboliczny upadek umiłowanego kraju.
Każda scena, każdy dialog w przedstawieniu były wyrazem ogromnej tęsknoty za utraconą Ojczyzną, a równocześnie nadziei na upragnioną niepodległość. Przedstawienie miało za zadanie skłonić odbiorców do refleksji i zadumy nad jedną z najcenniejszych wartości jaką, bez wątpienia, jest wolność.
Wzruszenie na twarzach widzów było najlepszą recenzją występu, w który uczniowie włożyli mnóstwo pracy i wysiłku. Nie szczędzili swojego zapału, zaangażowania i czasu, uczestnicząc w próbach nawet w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
Uroczystość ta z pewnością zapadnie wielu głęboko w pamięci. Mamy nadzieję, że dzień, który przeżyliśmy dumnie i z nutą refleksji przyczyni się do kształtowania postaw patriotycznych wśród dzieci i młodzieży. Narodowe Święto Niepodległości przypomina nam bowiem, że wolność raz zdobyta i niepodległość raz osiągnięta nie jest czymś trwałym, tylko czymś danym, co trzeba pielęgnować.
Po akademii odbył się Szkolny Przegląd Pieśni Patriotycznych, w którym każda klasa, począwszy od najmłodszych grup przedszkolnych, wykonała własną interpretację wybranego utworu.
MM
Fotorelacja poniżej:c.d.n.