NABÓR UCZESTNIKÓW PROJEKTU „ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH MIESZKAŃCÓW GMINY GROMNIK

W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

NABÓR UCZESTNIKÓW PROJEKTU „ROZWÓJ KOMPETENCJI CYFROWYCH MIESZKAŃCÓW GMINY GROMNIK

lis 22, 2018 | W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

Projekt "Nowa era komputera" ..

Nabór uczestników do projektu „Rozwój kompetencji cyfrowych mieszkańców gminy Gromnik” realizowanego w ramach projektu „Nowa era komputera – poprawa umiejętności korzystania z Internetu, e-usług”  finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych”.

Wójt Gminy Gromnik ogłasza nabór uczestników szkolenia w ramach projektu „Rozwój kompetencji cyfrowych mieszkańców gminy Gromnik”

W ramach działań, zostaną zorganizowane bezpłatne szkolenia dla 108 mieszkańców Gminy Gromnik, którzy ukończyli 25 rok życia. Zajęcia odbywać się będą w 12 osobowych grupach, prowadzonych przez wykwalifikowanych instruktorów. W trakcie zajęć kursanci korzystać będą z ultranowoczesnego sprzętu komputerowego umożliwiającego poznanie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi cyfrowych. Po ich zakończeniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający rozwój kompetencji cyfrowych z wybranego modułu szkoleniowego .
Uczestnicy otrzymają także bezpłatne materiały szkoleniowe oraz pendrive.

Przewidziany jest catering dla uczestników szkoleń.

Nabór uczestników – Projekt Gromnik
Regulamin rekrutacji
Ulotka

Załącznik nr 1 – Formularz
Załącznik nr 1 – Oświadczenie

 

ZAPLANOWANE SZKOLENIA:

 

Moduł 1 „Rodzic w Internecie”. Zajęcia adresowane są do rodziców i opiekunów. Uczestnicy szkolenia poznają źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dostępnych w bibliotekach i muzeach cyfrowych oraz nauczą się jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia. Rodzice i opiekunowie nauczą się m.in. jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny, a także z usług związanych ze zdrowiem. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 3

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 2 – „Mój biznes w sieci”. Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla przygotowujących się do otwarcia własnego biznesu. Uczestnik nauczy się jak może wykorzystać zasoby internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.). W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 3 – „Moje finanse i transakcje w sieci Blok zajęć przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił wykorzystując sieć zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji m.in. wnioskując o zaświadczenia, świadczenia czy też występując o dowód osobisty – wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 4- „Rolnik w sieci”. Szkolenie dedykowane dla rolników oraz ich współmieszkańców Rolnicy dowiedzą się gdzie i jakie przydatne informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi), dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych oraz portalami meteorologicznymi. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu (geoportal.gov.pl), rozliczeń podatkowych online (e-płatności i e-deklaracje), usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl), ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 5-   Działam w sieciach społecznościowych. Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się skutecznie korzystać z portali społecznościowych (takich jak YouTube, Facebook, Twitter, Instagram i in.) w swojej codziennej pracy i w życiu prywatnym. Uczestnicy w trakcie szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie mediów społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i podtrzymywać znajomości, współdziałać z innymi użytkownikami internetu, kształtować swój publiczny wizerunek, dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z twórczości innych zgodnie z prawem. Ponadto nauczą się obsługi podstawowych narzędzi e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 6-   Tworzę własną stronę internetową (blog) przeznaczone jest dla osób, które chcą nauczyć się zakładać i prowadzić własną stronę interentową lub bloga. Uczestnicy szkolenia zyskają podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć swoje miejsce w sieci, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego nowe treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe) zgodnie z prawem autorskim. Nauczą się również rozpowszechniać generowany przez siebie materiał oraz monitorować jego oddziaływanie, wykorzystując dostępne mechanizmy analityki internetowej. Dowiedzą się również jakich formalności należy dopełnić w związku z prowadzeniem strony interneowej, a także, jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Moduł 7- „Kultura w sieci”. Szkolenie przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się gdzie w internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka – Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina). Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy dowiedzą się jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu bazując na informacjach z sieci i jak stworzyć drzewo genealogiczne. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Liczebność grupy: 12 osób

Czas szkolenia: 16 godzin – 4 dni po 4 godz.

Liczba grup: 1

Szkolenia mają być prowadzone w okresie od XI 2018 do II 2019

Regulamin i materiały rekrutacyjne zamieszczone zostały na stronie internetowej Gminy Gromnik   www.gromnik.pl oraz szkół podstawowych w Siemiechowie sp.siemiechow.pl   i w Gromniku www.zs.gromnik.pl

Dokumenty rekrutacyjne można także pobrać w w/w szkołach podstawowych oraz w Urzędzie Gminy w Gromniku na Dzienniku Podawczym. Dodatkowo w miejscach użyteczności publicznej- w szkołach, ośrodkach zdrowia, sklepach, tablicach ogłoszeń – będą rozwieszane plakaty z ogłoszeniem naborów. Pierwszy kurs planowany jest w już w listopadzie. 

Szkolenia odbywać się będą w Szkole Podstawowej w Siemiechowie oraz w Szkole Podstawowej w Gromniku
Projekt będzie realizowany od 1 września 2018r. do lutego 2019r

Zobacz więcej

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.